اشعار به یادماندنی

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

اشعار به یادماندنی

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با توجه به جولان بی سابقه خودروهای چینی در بازار ایران تصمیم گرفتیم سلسله مقالاتی تهیه کنیم که در ان به مزایا و معایب خودرو های چینی اشاره شده است.در این مقاله به معایب هایما S7 شاسی بلند محبوب چینی اشاره خواهیم کرد تا اگر قصد خرید این خودرو را دارید با چشمان باز تر و آگاهی بیشتر اقدام به خرید این شاسی بلند چینی کنید و در پایان شما کاربر گرامی میتوانید تجربه رانندگی خود با هایما S7  را با سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید

**************************
آیا می دانید با اپلیکیشن همراه مکانیک می توانید علاوه بر خدمات همراه مکانیک ، قیمت بروز خودرو خود

و یا سایر خودرو ها در هر سال و مدل و با هر کارکردی  بدست بیاورید

با فشردن لینک زیر اپلیکیشن همراه مکانیک را از کافه بازار دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن همراه مکانیک

*************************  

شرکت ایران‌خودرو در طی یک همکاری با شرکت خودروسازی چینی محصولی به نام هایما S7 را از سال ۹۵ روانه بازار کرده است. این خودروسازی با قدمت کمتر از ۱۰ سال، محصولات متعددی را وارد بازار کرده است که توانسته‌اند توجه خریداران خودرو را جلب کنند. که از جمله این مدل‌ها می‌توان به مدل S7 اشاره کرد. هایما s7 توربو برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار خودروی دنیا معرفی شد و بعد از آن در طی چند سال تغییرات زیادی در ظاهر و عملکرد خودرو صورت گرفت و سرانجام در سال ۲۰۱۶ نسخه توربو و نسل تغییریافته آن وارد بازار جهانی شد. این خودروی چینی رقبای بسیاری دارد چه ازلحاظ قیمتی و چه ازنظر فنی و ظاهری. شاید بتوان گفت هایما S7 یک محصول متوسط اما رو به بالا است که تولیدکنندگان آن جای پیشرفت بسیاری در آینده برای این خودرو پیش‌بینی می‌کنند که البته این موضوع ازنظر خریداران کمی متفاوت است. در ادامه این مطلب قصد داریم یک بررسی اجمالی در رابطه با هایما s7 توربو داشته باشیم و معایب و مزایای آن را ذکر کنیم.

هایما s7 توربو از نظر ظاهری از اولین سال ورود به بازار تا به امروز با تغییرات زیادی همراه بوده است که با این تغییرات سعی بر این داشته‌اند ضعف‌های دیگر خودرو جبران شود. به گفته طراحان خودرو تمام این موارد و تغییرات صورت گرفته در ظاهر خودرو در راستای قدرت بخشیدن به ‌ظاهر جدید هایما توربو مورد استفاده قرارگرفته‌اند؛ که البته این قدرت فقط در ظاهر خودرو دیده می‌شود و در جاده و عمل این قدرتمندی کمرنگ‌تر می‌شود.

کیفیت پایین متریال کابین

معایب طراحی داخلی هایما S7

به محض ورود به کابین خودرو شاهد یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی هستید که دو طرف آن به پنل‌های تهویه محصورشده است. در نمای داخلی خودرو و کابین سازندگان سعی داشته‌اند که طراحی لوکس و حس و حالی مدرن را عرضه کنند اما موفق نبودند این موضوع با به‌ کارگیری متریال بی‌کیفیت و نامرغوب محقق نشده است. در واقع در داخل خودرو، داشبورد و کلیدهای جانبی خودرو همگی از پلاستیک سخت هستند که با توجه به قیمت نسبتا بالای این مدل این موضوع خیلی باب دل خریداران نخواهد بود زیرا با توجه به قیمت خودرو خریداران انتظار متریال با کیفیت‌تری را دارند. پس می‌توان گفت که این کمپانی در کابین و طراحی داخلی خودرو کمی ضعیف عمل کرده است و باعث می‌شود با سوار شدن به خودرو حس یک خودروی ارزان قیمت به شما دست بدهد.

به طور کلی هایما S7 توربو چه از لحاظ طراحی بدنه و چه از لحاظ طراحی کابین نمره قابل قبولی را کسب نمی‌کند.

ضعف ایمنی

معایب هایما S7

از نظر ایمنی هم در این خودرو شاهد نکات منفی هستیم که یکی از آن‌ها عدم توجه به ایمنی سرنشیان عقب خودرو است که تنها برای سرنشین جلو و راننده کیسه هوا در نظر گرفته ‌شده است و برای سرنشینان پشت خودرو، آپشن ایمنی وجود ندارد. به طور کلی فقط 4 کیسه هوا در خودرو موجود است که همگی برای راننده و سرنشین جلو تعبیه شده‌اند.

ضعف فنی هایما S7

ضعف فنی هایما S7

ازلحاظ فنی، موتور و گیربکس این خودرو حرفی برای گفتن ندارد و بیشتر علاقه‌مندان به دنیای ماشین بر این باور هستند که سازندگان می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و محصولی با عملکرد جاده‌ای بهتر را روانه بازار کنند که متأسفانه شاهد مشخصات فنی چشمگیری در این مدل نخواهید بود. ازنظر فنی هایما s7 توربو دارای یک پیشرانه ۸/۱ لیتری است که قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری است.  

شاید این ارقام کمی در مقابل عملکرد ماشین در جاده تفاوت داشته باشند که همین‌طور هم هست. درواقع این خودرو با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ و سنگینی که دارد در شتاب گیری خیلی موفق نبوده است و کند عمل می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل حدود ۱۰ ثانیه زمان می‌برد که با توجه به تغییراتی که در هایما s7 توربو صورت گرفته رقم قابل قبولی نیست. گیربکس این مدل از نوع تیپ ترونیک ۶ سرعته است که با این حال سازندگان قادر به استفاده بهینه از قدرت هایما s7 توربو نبوده‌اند.

*************************
آیا می دانید با استفاده از خدمت 
 فروش فوری خودرو همراه مکانیک در هر ساعتی از روز در کمتر از 30 دقیقه میتوانید خودرو خود را به مناسب ترین قیمت ممکن به فروش برسانید

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این خدمت اینجا کلیک کنید

*************************

به طور کلی این مدل نه تنها نتوانسته است از تمام قدرت موتور استفاده کند بلکه در تعویض دنده در سرعت‌های بالا و سبقت هم ضعیف است. در یک جمله می‌توان گفت که موتور و گیربکس هایما S7 توربو با هم همخوانی ندارند.

تجربه نه چندان مطلوب رانندگی

ازنظر تجربه رانندگی با این خودرو به محض وارد شدن به خودرو متوجه ارتفاع زیاد آن از سطح زمین می‌شوید که این موضوع کمی دید راننده را کاهش می‌دهد که به نسبت خطرناک نیز هست. از طرفی در سرعت‌های بالا این خودرو در ترمزگیری عملکرد خوبی از خود نشان نداده‌ است که این موضوع ایمنی آن را کاهش می‌دهد. از طرفی همان طور که گفتیم متریال مورد استفاده در فضای کابین حس یک خودروی ارزان قیمت را می‌دهد که این مورد هم باعث شده از نظر تجربه رانندگی نمره منفی کسب کند.

شرایط بازار و رقبا

معایب هایما S7

با توجه به امکانات تعبیه شده در این خودرو برخی بر این باور هستند که قیمت خودرو بالاست و از طرفی رقبای بسیاری هم برای هایما S7 توربو وجود دارد. در حال حاضر با توجه به قیمت هایما s7 توربو و رقبای دیگری که برای این مدل وجود دارد شاید بهتر باشد در انتخاب دقیق‌تر باشید. از رقبای موجود برای هایماs7 توربو می‌توان به جک S5، بی وای دی S6 و چری تیگو 5 اشاره کرد که به نسبت امکانات و گزینه‌های بهتری نسبت به هایما s7 توربو دارند.

خدمات پس از فروش

معایب هایما S7

جدای از تمام این‌ها بسیاری بر این باور هستند که خدمات پس از فروش این مدل‌ها که چند سالی است وارد بازار شده‌اند ضعیف است که این موضوع برای خریداران نگران کننده است. از طرفی به دلیل موج بسیار زیادی از خودروهای چینی که هر چند وقت وارد بازار می‌شوند و امید به باز تولید مدل‌های قبلی بسیار کم است ضعف خدمات پس از فروش را بیشتر می‌کند. همچنین اکثر خودروهای چینی بعد از مدتی با افت قیمت شدیدی در بازار مواجه می‌شوند که این مورد باعث می‌شود بازار دست دوم خوبی هم برای این مدل‌ها وجود نداشته باشد. از لحاظ قیمتی این خودرو نوسانات زیادی داشته است و در زمان ورود به بازار قیمت بالایی داشت که با توجه به امکانات ارائه شده برای خریداران قابل قبول نبود.

 

در پایان باید گفت که هایما s7 توربو  از نظر ظاهری سعی داشته است تا محصولی همه ‌پسند وارد بازار کند اما از سیستم فنی کمی غافل شده است و در واقع می‌توان گفت در این بخش کوتاهی کرده است، زیرا با توجه به ابعاد و وزن خودرو قدرت بیشتری از این مدل انتظار می‌رود که متاسفانه این طور نیست و شتاب گیری هایما s7 توربو بسیار ضعیف است. البته بسیاری از خریداران تنها ضعف خودرو را شتاب گیری ضعیف آن می‌دانند و ازنظر رانندگی نرم و راحت و همچنین امکانات رفاهی آن را قابل قبول دانسته‌اند.

به طور کلی ضعف‌ها و نکات منفی هایما s7 توربو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

·  ضعف در طراحی ظاهری خودرو

·  عدم کیفیت متریال مورد استفاده در کابین خودرو

·  عدم وجود ایمنی کافی برای سرنشینان

·  شتاب گیری ضعیف

·  ناهماهنگی موتور و گیربکس

·  خدمات پس از فروش ضعیف (امکان توقف در تولید)

· افت قیمت شدید در زمان خرید و فروش در بازارهای دست دوم خودرو

·  قیمت نسبتا بالا با توجه به کیفیت پایین خودرو

  • حسین مو