اشعار به یادماندنی

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

اشعار به یادماندنی

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 این روزها در بازار خودروی ایران شاهد رقابت تنگاتنگی بین برندهای مختلف خودرویی از جمله برندهای مختلف چینی هستیم که در کلاس های مختلف خودرویی در حال رقابت با دیگر برندها هستند و با طراحی و امکانات و قیمت های پایین به دنبال جذب بیشتر خریداران خودرو هستند. شرکت های چینی با تصاحب سهام برندهای خودروسازهای مطرح جهان به دنبال جایگاه مناسب برای خود در بازار جهانی خودرو هستند.

 ام جی، یکی از برندهای چینی که با خرید سهام شرکت ام جی انگلستان در حال تولید و فروش خودرو با نام این برند بازار است، در ایران نیز حضور دارد. خودرو های ام جی در ایران ابتدا توسط نمایندگی مدیا موتورز وارد کشور و به بازار عرضه شد. اما با عقد قرارداد شرکت خودروسازی آذربایجان با نام آذویکو در تبریز با شرکت خودروسازی ام جی چین تولید مدل ام جی ۳۶۰ توربو این خودرو ساز در ایران شروع شد. ام جی 360 توربو در بازار ایران یک رقیب مستقیم را در مقابل خود می‌بیند یک رقیب هم وطن با نام چری آریزو5 توربو که از جهات بسیاری نزدیک به ام جی ۳۶۰ توربو می باشد و درحال رقابت با یکدیگردر بازار خودرو ایران هستند.


 

مقایسه طراحی ام جی 360 توربو و چری آریزو 5 توربو

مقایسه ام جی 360 با آریزو 5 توربو

ام جی ۳۶۰ توربو از طراحی، از ظاهری ساده و مناسب بهره می برد. اما این سادگی در قسمت جلویی خودرو  جای خود را به یک طراحی  پیچیده تر و با المان‌هایی که حس خشن بودن را منتقل می کند، می دهد. استفاده از دی لایت های روی سپر سعی در ایجاد چهره‌ای به روز از این خودرو را  داشته است. در حالت کلی استایل خودرو در جهات مختلف مناسب و قابل قبول می باشد که به عنوان یک سدان خانوادگی جمع و جور می توان از آن استفاده کرد.

 در مقابل آریزو5 توربو طراحی نسبتا به روزتری را ارائه داده و شروعی برای زبان طراحی جدید شرکت چری بوده است. طراحان شرکت چری تلاش بسیاری را برای ایجاد یک طراحی و ظاهر اسپرت و مدرن در این خودرو داشته‌اند. و توانسته اند با سبکی نسبتاً مناسب چهره ای از یک خودرو به روز و اسپرت را ارائه دهند. طراحان این خودرو با استفاده از خطوط و حجم های به هم پیوسته طرح جذابی را ایجاد کرده‌اند. از نظر طراحی بین دو خودروی آریزو5 توربو و ام جی ۳۶۰ توربو نمی توان سطح مشترک زیادی را قائل شد و به عبارتی زبان طراحی متفاوتی را در خودرو شاهد هستیم.

که خودرو آریزو5 توربو در این جهت برتری بیشتری نسبت به ام جی ۳۶۰ توربو دارد. از لحاظ طراحی داخلی نیز دو خودرو مانند طراحی خارجی سبک های تقریباً متفاوتی را در پیش گرفته اند. ام ‌جی سعی در ایجاد یک کابینه لوکس را داشته و چری سعی در ایجاد یک کابین اسپرت! داخل کابین ام جی ۳۶۰ توربو به لطف سادگی و استفاده از رنگ بندی های مناسب دید و حس بهتری را به سرنشینان منتقل می کند ولی در مقابل  داخل کابین چری آریزو5 توربو به دلیل استفاده از متریال با کیفیت متوسط،نگرش منفی را در سرنشینان خودرو ایجاد می کند.


مقایسه  پیشرانه : اینجاست بخشی که چینی ها نمی بینند

مقایسه ام جی 360 با آریزو 5 توربو

در مقایسه پیشرانه های دو خودرو، در زیر کاپوت هر دو خودرو یک موتور با حجم 1500 سی سی به چشم می‌خورد که در هر دو از سیستم توربو شارژ یا پرخوران برای قدرت بیشتر در خودروها استفاده شده است. ام جی ۳۶۰ توربو با این پیشرانه یک و نیم لیتری توربو توانایی تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

 در مقابل پیشرانه چری آریزو 5 توربو با موتوری به حجم یک و نیم لیتر و سیستم توربو شارژ توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را دارد. نکته عجیب درباره این پیشرانه مصرف سوخت بالای ترکیبی آن می باشد که در حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. تفاوتی که در قدرت های تولیدی دو پیشرانه وجود دارد، این است که ام جی ۳۶۰ توربو در بازه ی 5500 دور در دقیقه به حداکثر قدرت خود دست پیدا می کند ولی در مقابل چری آریزو 5 توربو در دور موتور ۶۱۵۰ دور در دقیقه به حداکثر قدرت خود می رسد.

مدل خودرو

ام جی ۳۶۰ توربو

چری آریزو ۵ توربو

پیشرانه

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1498 سی سی

1498 سی سی

حداکثر قدرت

130 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

210 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه

210 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه

گیربکس

6 سرعته خودکار

CVT

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.9 لیتر در هر صد کیلومتر

حدود 7.3 لیتر

شتاب صفر تا 100

9.7 ثانیه

حدود 9.5 ثانیه

حداکثر سرعت

200 کیلومتر در ساعت

185 کیلومتر در ساعت

 

 در بحث مقایسه گیربکس های دو خودرو ام جی ۳۶۰ توربو از یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک بهره می برد و در مقابل چری آریزو 5 توربو از گیربکس سی وی تی استفاده کرده است. که در بحث عمل کردی و استهلاک پایین تر و انتقال بهتر نیرو در خودرو می توان ام جی ۳۶۰ توربو را در این زمینه بسیار برتر از چری آریزو 5 توربو دانست.

 مقایسه امکانات و آپشن های رفاهی

مقایسه ام جی 360 با آریزو 5 توربو

در مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی هر دو خودرو در بازه تقریباً یکسانی قرار می‌گیرند و از این حیث نمی‌توان یک خودرو را با اختلاف بیشتری نسبت به خودروی دیگر برتر دانست. ام جی ۳۶۰ توربو از امکاناتی چون سانروف برقی، صندلی های عقب تا شونده، صندلی6 حالته راننده، روکش چرمی صندلی ها، آینه های برقی دارای گرمکن و مانیتور ۸ اینچی لمسی استفاده می کند. در مقابل چری آریزو 5 توربو از امکاناتی شامل ۶ ایربگ، استارت دکمه ای، سیستم صوتی پیشرفته، کروزکنترل، سانروف برقی و رینگ های اسپرت ۱۶ اینچی بهره می برد. از لحاظ عملکرد ایمنی نیز هر دو خودرو در محدوده تقریبا نزدیکی قرار دارند و چون تست های ایمنی در مراکز معتبر جهانی نشده است نمی توان نظر قطعی و خاصی را در این باره داد تنها شاید بتوان ام جی ۳۶۰ توربو را در زیر نام شرکت ام جی از لحاظ ذهنی وبرتر خواند.

تجهیزات

ام جی ۳۶۰ توربو

چری آریزو ۵ توربو

چراغ

چراغ مخصوص روز

چراغ مخصوص روز

سیستمهای مولتی مدیا

MP3  صفحه نمایش 7 اینچی

مانیتور 8 اینچی لمسی با قابلیت کنترل توسط تلفن همراه

تهویه مطبوع

اتوماتیک

اتوماتیک

صندلی

صندلی با قابلیت تنظیم در 6 جهت برای راننده و 4 جهت برای سرنشین جلو - صندلی های عقب با قابلیت تاشوندگی

صندلی برقی راننده، صندلی های عقب با قابلیت تاشوندگی

شیشه

شیشه بالابر برقی درب های عقب و جلو

شیشه بالابر برقی درب های عقب و جلو


مقایسه قیمت ام جی 360 و آریزو 5 توربو 

مقایسه ام جی 360 با آریزو 5 توربو

این دو خودرو در بازار خودرو ایران با قیمت های تقریباً نزدیک به هم در حال خرید و فروش هستند خودرو چری آریزو 5 توربو با قیمتی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان در حال خرید و فروش است و ام جی ۳۶۰ توربو نیز با قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان به فروش میرسد.

  • حسین مو
  • ۰
  • ۰

شرکتی زوتی چین، خودرویی به نام Z300  دارد که در ایران خط تولید آن با نام خودروری آریو S300 می باشد. این خودرو توسط شرکت خودرو سازی سایپا به بازار خرید و فروش خودرو عرضه می شود. شرکت زوتی چین، شرکتی نو بنیاد است که سن آن از ۲۰ هم کمتر می باشد  که با نام zZotya international automobile tranding در شهر ژجیانگ کار خود را آغاز نمود و هم اکنون پانزده نوع خودروی مختلف تولید می کند. در ایران که تولید خودروی ملی نقل تمام محافل شد و به بحث داغی در کل کشور تبدیل گردید، گروه های خودرو سازی ایرانی، یعنی سایپا و ایران خودرو به فکر فرو رفتند و تصمیم گرفتند محصولات جدیدی عرضه کنند.

**********************************************************
آیا می دانید نسل دوم النترا هیچ گاه وارد ایران نشده است

اوانته همان نسل سوم النترا می باشد که با این نام وارد ایران شده است

بررسی هیوندا النترا و نگاهی به تمام تیپ های این خودرو

**********************************************************

با آریو S300 بیشتر آشنا شوید

معرفی آریو S300


 به نظر می رسید آن ها تمایل داشتند، فارغ از مونتاژکاری برای پراید یا پژو باشند و بتوانند محصولی جدید به بازار جهانی عرضه کنند اما نهایت تمام این تفکرات، خودروی سمند و بعدها تیبا را به مشتریان ارائه داد. مشکلات بسیار زیادی که در کشور به خصوص در زمان تحریم ها بوجود آمد باعث شده تا خودروسازان یا وارد کنندگان رو به سمت خودروهای چینی بیاورند. عمده این مشکلات به دلیل ضعف مدیریتی، مالیات های سنگین، ورود قطعات به دلیل تحریم ها و ... می باشد. پلت فرم خودروی آریو یا همان z300 شرکت زوتی، از یک شرکت بسیار معتبر خریداری شده است.

 در کل شرکت زوتی به طراحی ماشین های خود بسیار اهمیت می دهد و اولویت خود را بر مبنای الگو برداری از طراحی ها و پلت فرم های خارجی قرار داده است. از این رو کمتر کسی می تواند به این شرکت و طراحی ماشین های آن ایرادی وارد کند. تولیدz300 در شرکت زوتی از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و هم اکنون خط تولید آن به سری جدید یعنی z360 تبدیل شده است. پلت فرم z300  یا همان آریو S300 با خودروی الیون ژاپنی شرکت تویوتا یکی است. در حدی که حتی چراغ های این دو هم کاملا شبیه به هم هستند. جدول مشخصات آریو S300 را در زیر می توانید ببینید:

تعداد سیلندر

۴- خطی

حجم موتور(لیتر)

۱.۶

حداکثر توان ( اسب بخار )

۱۱۱

حدکاثر گشتاور(نیوتون متر)

۱۵۵

استاندارد الایندگی

یورو ۴

حجم باک(لیتر)

۵۵

مصرف سوخت ترکیبی

۷

جعبه دنده

۴ سرعته خودکار

حداکثر سرعت

۱۷۵

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰

۱۲.۵

حجم صندوق بار (لیتر)

۴۶۰

وزن (کیلو گرم)

۱۳۲۵

برای این که بدانید این خودرو برای خرید مناسب است باید خصوصیات مثبت و منفی ان را بدانید. در ادامه این خصوصیات را برای شما بررسی میکنیم:

خصوصیات مثبت آریو s300 سایپا

طراحی داخلی منحصر

طراحی داخلی آریو S300


فضای داخلی آریو S300 مثل توبوتا آلیون است. فضایی که نه زیاد مدرن می باشد و نه طراحی های قدیمی را برای ما یاد آوری می کند. معمولا وقتی قصد خرید ماشینی با قیمت پایین تر یا بهتر است بگوییم به صرفه تر داشته باشیم، کمتر به ظاهر داخلی و طراحی کابین آن توجه می کنیم. بیشتر توجه مان به جنس پلاستیک استفاده شده در اجزای داخلی معطوف می شود، یا به چفت شدن داشبورد اهمیت می دهیم. اما وقتی ماشینی این خصوصیات را به نحو احسنت داشته باشد به طراحی توجه می شود و این برای آریو نکته قابل توجهی است.

توانایی موتور آریو

همان طور که در جدول بالا به طور خلاصه توضیح دادیم، موتور آریو S300،  ۱.۶ لیتری است. این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می باشد و استاندارد آلایندگی ان یورو ۴ است. شرکت سایپا قدرت موتور این ماشین را ۱۱۲ و ۱۲۷ اسب بخار اعلام کرده است. البته به نظر می رسد طبق بررسی منابع خارجی قدرت واقعی آریو z300  ۱۲۰ اسب بخار باشد. این عدد بسیار معقولانه و قابل قبول تر است. اما با توجه به این قدرت و وزن سنگین ماشین، نمی توانیم خیلی امید به تند رفتن آن ببندیم. در وضعیت اقتصادی و شرایط نابسامان جامعه، یکی از مسکلاتی که ذهن مردم را به خود مشغول کرده است، بنزین می باشد. درباره آریوS300 می توان گفت، مصرف سوخت مناسبی دارد و به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلو متر، حدودا ۷.۶ لیتر بنزین می سوزاند. مناسب بودن این شرایط به خاطر وزن و گیربکس ماشین است.

**********************************************************
آیا می دانید از هر لحظه که تصمیم بگیرید تنها پس از 30 دقیقه خودرو خود را به صورت نقد می توانید بفروشید.

صفحه فروش فوری خودرو همراه مکانیک

**********************************************************

رانندگی با آریوS300

طراحی  آریو S300

زمانی که برای رانندگی سوار ماشین می شوید، متوجه می شوید که صندلی ان زیاد نرم نیست. دید پشت فرمان، بسیاز مناسب است. فرمان و سیستم تعلیق بسیار نرم است و باعث حرکت روان اتوموبیل روی سطح جاده خواهد شد. برخلاف برخی محصولات دنده ها کاملا نرم هستند. فضای جلوی پای سرنشینان باز است  و حتی برای قدهای بلند هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

معایب آریو S300 سایپا

سر و صدای کابین

 وقتی سوار بر مدل هایی از خودرو ها می شوید، صدای موتور راحتی به گوش می رسو و زیاد اذیت می شوید. آریو S300 هم از این لحاظ عملکرد بسیار ضعیفی دارد و وقتی درون خودرو نشسته اید به راحتی صدای موتور را می شنوید. زمانی که شما با این خودرو رانندگی می کنید، صدای باد و محیط بیرون به نیزان زیادی به شما آسیب خواهد زد و باعث آزارتان خواهد شد. در هنگام عبور از دست انداز های جاده شهری هم نباید انتظار ماشینی نرم و بی صدا را از آریو داشته باشید.

کیفیت پایین قطعات

قبلا درباره طراحی قطعات داخلی کابین صحبت کردیم و گفتیم آریو از این لحاظ بسیار مناسب است، اما متاسفانه همانند خیلی از محصولات چینی دیگر، آریوS300 هم قطعات مناسبی ندارد. می توان گفت جنس کابین آریو حتی از خیلی ماشین های چینی دیگر بدتر هم است. زمانی که این محصول را خریداری می کنید نباید به هیچ عنوان انتظار محصولی با قطعات با کیفیت را داشته باشید. کیفیت صندلی ها هم مناسب نیست و در درازمدت باعث آزار سرنشینان خواهد شد.

**********************************************************
اگر برای خرید خودرو دست دوم دچار ابهام یا سر در گمی هستید مشاوران متخصص همراه مکانیک برای رسیدن به یک انتخاب مناسب با شرایط شما در کنارتان هستند.

برای تماس با مشاوران متخصص همراه مکانیک اینجا کلیک کنید.

**********************************************************

قیمت زیاد و سرسام اور قطعات

زمانی که مجبور به تعویض قطعات خودروی خود شوید، متوجه خواهید شد که آریو در رده های بالای جدول گران قیمت ترین قطعات قرار خواهد گرفت. گرچه بیشتر ماشین های چینی همین مشکل را دارند، اما آریو در گروه گران ترین ها است‌ . ممکن است شما قطعات را پس از جست و جو پیدا کنید اما اگر با قیمت های نجومی مواجه شدید به هیچ عنوان شوکه نشوید!

مقالات مرتبط:

  • حسین مو