اشعار به یادماندنی

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

اشعار به یادماندنی

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

در این وبلاگ، سعی میکنیم اشعاری به یاد ماندنی از شعرای معروف معاصر و کهن را ارایه نماییم.

  • ۰
  • ۰

معایب رنو تلیسمان  یکی از مواردی است که باید نگاهی دقیق به آن داشت. سعی ما ارائه دیدی همه جانبه به شماست تا در صورت قصد خرید این شاهکار رنو از انتخاب خود مطمئن باشید.

معرفی رنو تلیسمان

معرفی رنو تلیسمان

قبل از اینکه  به معایب رنو تلیسمان  بپردازیم ابتدا نگاهی کوتاه به معرفی خودرو داریم.

تلیسمان خودروی فرانسوی در سال 2015 رونمایی شد تا یکبار دیگر شانس رنو را در پیشتازی بازار خودرو امتحان کند. شرکت رنو بعد از ناکامی در دو محصول دیگرش رنو لتیتود و رنو لاگونا، این بار خودرویش را روی پلتفرم CMF طراحی نمود که توانست به فروش زیادی برسد. رنوتلیسمان هم در فرانسه و هم در کره توسط کمپانی  رنو سامسونگ موتورز کره ای که در سال 2000 شرکت رنو 70درصد سهام آن را خرید تولید می شود و در بازار کره با نام رنو سامسونگ SM6  رونمایی شد.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک در همین لحظه قیمت پراید مد نظر خود را بدست آورید.

 هدف از تولید آن جذب مشتریانی بود که  هم به داشتن فضای زیاد و خانوادگی بودن و قیمت خودرو توجه می کنند، هم خواستار یک خودروی نیمه لوکس هستند. تلیسمان در 4 مهرماه 1395  در ایران رونمایی شد و نگین خودرو نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آن را برعهده گرفت و با ورود به بازار ایران با استقبال زیادی مواجه شد، تا آنجا که  در کنار رقبایی چون کیا اپتیما قرار گرفت. شاهکار رنو در دو نوع استیشن و سدان در بازار جهانی به فروش می رود اما در ایران تنها مدل سدان آن عرضه می شود.

معایب رنو تلیسمان در طراحی داخلی

معایب رنوتلیسمان در طراحی داخلی

رنو تلیسمان در طراحی داخلی چیزی کم نگذاشته، فضای داخلی آن بسیار زیبا وآرام بخش است. در مدل هایی که صندلی الکتریکی دارند به محض ورود به ماشین صندلی راننده به عقب کشیده می شود و بعد از نشستن بصورت اتوماتیک به حالت اولیه خود بر می گردد. نحوه قرار گرفتن فرمان، جاسری صندلی های عقب که امکان بالا بردن دید راننده را در حرکت به عقب بالا برده است، بزرگ بودن داشبورد، همگی از نقاط مثبت طراحی کابین خودرو هستند. اما سادگی داشبورد شاید یکی از ایراداتی  باشد که  به مزاج جوانایی که به دنبال طرح های شلوغ و پیچیده هستند خوش نیاید.

با همراه مکانیک خودرو خود را به بهترین قیمت بفروشید

 خودرو صفر و کم کارکرد خودم رو میخوام بصورت سفارشی بفروشم

 می‌خوام ماشینم رو رو در سریع ترین زمان و با قیمت منطقی بفروشم

امکانات رفاهی آن عالی و در حد خودروهای لوکس است. داشتن سیستم گرمایشی، سرمایشی و ماساژور صندلی های جلو،گرم کن فرمان، صفحه نمایشگر RLINK 8.7 اینچی و نمایشگر پشت آمپر دیجیتال TFT و … همگی متمایز بودن تلیسمان را نشان می دهد. در این بخش بزرگترین نکته منفی طراحی فضای سرنشین های عقب است. برای افرادی که بلند قد هستند مشکل کمبود فضا بین سر و سقف که  به دلیل فرم سقف و ارتفاع نشیمنگاه وسط صندلی عقب است پیش می آید. به گونه ای که افراد نمی توانند در صندلی عقب احساس راحتی داشته باشند.نکته ای دیگری که می بایست به آن توجه کرد نحوه قرار گرفتن صفحه مانیتور است که شاید باعث بهم خوردن تمرکز بعضی از رانندگان شود.

معایب فنی رنو تلیسمان

معایب فنی رنو تلیسمان

شرکت رنو برای خودروی محبوب خود سه موتور بنزینی و سه موتور دیزلی عرضه کرده است. همه ی این 6 موتور 4 سیلندر هستند و بعضی از آن ها به توربور شارژر مجهز هستند. خودروهای که موتور دیزلی دارند می توانند به انتخاب مشتری به یکی از گیربکس های  6 سرعته دوکلاچه یا گیربکس های 6 سرعته دستی مجهز شوند. درحالی که موتورهای بنزینی با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه ارائه می شوند و از تکنولوژی استاپ/ استارت بهره می برند.

 تلیسمان با مصرف سوخت ترکیبی معادل 5.88 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در مقایسه با رقبایی که موتور تنفس طبیعی دارند مصرف کم تری دارد. اما نباید نکات منفی موتورهای مجهز به توربور شارژر را نادیده گرفت. رسوب شدن کربن در سوپاپ های ورودی در موتورهای مجهز به سیستم تزریق مستقیم یکی از نقاط ضعف این موتور است.

رنو تلیسمان

ضعف موتور وصدای موتور

انتقادی که به عملکرد فنی  رنو تلیسمان  شده این است که موتور این خودرو در حد قابل قبول قدرتمند نیست و این مورد یکی از معایب رنو تلیسمان بحساب می آید. شاید کمپانی رنو هنگام ایده پردازی برای ارائه یک خودرو لوکس به این فکر نکرده بود که خریداران تلیسمان با دیدن زیبایی طراحی بدنه از موتور خودرو هم انتظارات بالایی دارند. یکی دیگر از نقاط ضعف دیگر آن  این است که  علارغم  تلاش زیادی که برای طراحی کابین تلیسمان شده و عایق بندی آن بطور کلی قابل قبول است اما صدای موتور دیزل خودرو حتی در مواقعی که خودرو در حالت خلاص است  به راحتی شنیده می شود.

سیستم تعلیق نامناسب

در ادامه مقاله معایب رنو تلیسمان به نکته منفی  در رابطه با سیستم تعلیق آن  می رسیم. اگر بخواهید با تلیسمان به سفر بروید در تمام طول جاده با سروصدای آزاردهنده کابین مواجه خواهید شد. وضعیت  فنربندی خودرو بسیار خشک بوده و تمام ضربه ها را با کوبش شدید به اتاق خودرو وارد می کند. این مشکل در  سیستم تعلیق عقب خودرو مشهود تر است. علاوه بر همه این ها شاید تلیسمان نتواند در  قسمت های سربالایی و ناهموار جاده با شتابی که مورد پسند خودتان است با شما همسفر باشد اما در جاده های مسطح می توانید روی شتاب آن حساب باز کنید.

سیستم تعلیق نامناسب

عملکرد ضعیف ترمز

در پایان مقاله معایب رنو تلیسمان  به  پایین بودن عملکرد ترمز در سرعت های بالا اشاره  میکنیم. اگر با تلیسمان می خواهید سرعت120 کیلومتر و بالاتر را تجربه کنید باید در مرحله ترمزگیری آن احتیاط بیشتری داشته باشید.

آیا می دانید همراه مکانیک به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین کشور تا کنون به بیش از 50 هزار معامله بی دغدغه خودرو کمک کرده است

 میخوام خودرو کارشناسی شده رو با بهترین قیمت بازار بخرم

 میخوام بی دغدغه و بدون اتلاف وقت خودرو لوکس مد نظرم رو بخرم

نتیجه گیری معایب رنو تلیسمان

در انتهای معایب رنو تلیسمان باید بدانید با همه موارد گفته شده رنوتلیسمان هنوز در ابتدای راه است. شرکت رنو می تواند برای آینده خودروی محبوبش برنامه های زیادی داشته باشد. بدون شک با اصلاح معایبش، تلیسمان می تواند جایگاهی فراتر از جایگاه کنونی خود بدست آورد. سعی ما در این مقاله بیان همه ی نکاتی بود که شما باید در انتخاب خودرو از آن اگاه باشید. همراه مکانیک برای انتخاب بهترین خودرو تا آخرین قدم  همراه شماست!

مقالات مرتبط:

  • ۹۸/۰۳/۱۲
  • حسین مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی